soalan lazim  hubungi kami   aduan dan maklum balas   peta laman
W3C

Pilihan W3C

Pilihan Warna: red  merah  kuning
Saiz Tulisan:
A- A A+
Jenis Tulisan:
Laman Utama Info Korporat Maklumat Bahagian Sektor Sektor Pelancongan, Penjagaan Diri & Kesihatan

Pengenalan

Sektor Pelancongan, Penjagaan Diri dan Kesihatan merupakan sektor baru yang telah diwujudkan di Institut Koperasi Malaysia (IKM) bermula Januari 2016. Visi Sektor ini adalah untuk menjadi pusat pembelajaran pilihan koperasi dalam Sektor Pelancongan, Penjagaan Diri dan Kesihatan. Selaras dengan itu, misi Sektor ini adalah menyediakan program latihan yang berkualiti dan efektif dalam sektor tersebut.

Fungsi

  1. Menyedia, menawar dan mengadakan kursus/program yang berkaitan dengan Pelancongan, Penjagaan Diri dan Kesihatan
  2. Menjalankan penyelidikan dan memberi khidmat nasihat kepada koperasi yang terlibat dengan Sektor Pelancongan, Penjagaan Diri dan Kesihatan
  3. Menyumbang artikel ilmiah untuk terbitan MKM.

Kursus Ditawarkan

Sektor ini menawarkan kursus yang tertumpu kepada tiga bidang utama iaitu Pelancongan, Penjagaan diri dan Kesihatan.

Kursus yang ditawarkan seperti:

  1. Persediaan Koperasi Dalam Bisnes Pelancongan/ Bisnes Spa
  2. Persediaan Koperasi Dalam Bisnes Homestay
  3. Pengurusan Perniagaan Homestay (Lanjutan)
  4. Penyediaan Aturan Aktiviti Pelancongan, Penjagaan Diri dan Kesihatan
  5. Penyediaan Pakej Pelancongan Dalam dan Luar Negara
  6. Persediaan Sebagai Mutawif Di Tanah Suci
  7. Perniagaan Perkhidmatan Solekan
  8. Tour Leader Profesional

dan lain-lain lagi.

Hubungi Kami:

Sebarang pertanyaan tuan/puan boleh hubungi maklumat seperti di bawah:

Sektor Pelancongan, Penjagaan Diri dan Kesihatan
Institut Koperasi Malaysia,
103, Jalan Templer,
46700 Petaling Jaya,
Selangor.

  03-7964 9068     03-7954 3957
 Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Facebook Rasmi Sektor Pelancongan, Penjagaan Diri dan Kesihatan
Undian
Adakah infomasi di dalam Portal IKM memenuhi ekspektasi dan keperluan pelanggan?